Космічний стартап InfinAstro (офіційна назва: Beijing Infinity Aerospace Technology Co., Ltd.) оголосив про залучення фінансування в рамках інвестиційного раунду, що стане поштовхом до розвитку комерційних послуг на орбіті в Китаї.
Обсяг фінансування: десятки мільйонів юанів (орієнтовно від 3 до 13 мільйонів доларів США)
Інвестори: головним інвестором виступив венчурний фонд Unity Ventures, а також долучився InnoAngel Fund з Пекіна
Орбітальні транспортні апарати
Залучене фінансування буде спрямовано на розробку серії орбітальних транспортних апаратів, так званих «space bus», які дозволяють доставляти супутники на різні орбіти після відокремлення від ракети-носія — це так звана «остання миля» у космічній логістиці.
За даними аналітиків Euroconsult (звіт 2022 року), попит на такі послуги зростає — до 2031 року у світі може діяти понад 120 орбітальних транспортних апаратів.
InfinAstro заявляє, що їхні «космічні автобуси» здатні:
– знизити вартість розгортання супутників до 66%,
– скоротити час вставлення на орбіту на 85%,
– забезпечити гнучке розгортання супутникових угруповань на висотах від 200 до 36 000 км.
Мета: зробити космічну логістику в Китаї швидшою, дешевшою і точнішою
У компанії повідомили, що після залучення коштів прискорять розробку першого апарата серії Space Bus Type I та виробництво демонстраційного зразка. Перший успішний наземний випробувальний запуск силової установки IH-1 уже відбувся 1 квітня, однак дати випробувальних польотів поки не розкриваються.
Плани на майбутнє: від супутників — до Місяця і Марса
Окрім логістики «останньої милі», компанія має на меті розвивати можливості з:
– продовження терміну служби супутників
– контрольованого повернення апаратів на Землю
– доставки вантажів до геостаціонарної орбіти, Місяця та навіть Марса
За даними видання 36Kr, команда InfinAstro сформована з колишніх фахівців Китайської аерокосмічної науково-технічної корпорації (CASC) — головного державного космічного підрядника Китаю.
Цей процес відображає глобальний тренд на розвиток орбітальних сервісів, зокрема в США (компанії Momentus, Impulse Space), Європі (D-Orbit, Exolaunch) та інших країнах. Водночас в Китаї зростає кількість комерційних ініціатив: плани пілотованого туризму, дешеві вантажні кораблі, мікросупутникові сузір’я — все це стало можливим завдяки підтримці з боку центральної влади.
Уряди провінцій і міст також активно залучають приватні космічні компанії, розробляючи спеціальні програми стимулювання, щоб зробити космічну галузь драйвером технологічного зростання.
Джерело: https://spacenews.com/chinese-orbital-logistics-startup-infinastro-raises-angel-round-funding/