Arkadia Space випробовує свій перший орбітальний двигун на основі перекису водню

Іспанський стартап Arkadia Space успішно випробував на орбіті розроблений ним двигун, який використовує перекис водню як паливо. 9 червня компанія оголосила, що її рушійна система DARK, вбудована в апарат D-Orbit ION, запущений у березні, провела серію випробувальних запусків на орбіті. Аркадія повідомила, що система, оснащена двигуном, що генерує тягу в п’ять ньютонів, виконала як сотні дуже коротких імпульсів, що спрацьовували протягом десятків мілісекунд, так і довші «стаціонарні» запуски тривалістю до п’яти секунд.

Франко Гарсія, головний виконавчий директор і співзасновник Arkadia Space, нещодавно в інтерв’ю заявив, що метою цієї випробувальної кампанії було порівняння продуктивності двигуна в космосі з попередніми наземними випробуваннями. «Ми виявили, що польотні дані збігаються з наземними», – сказав він про продуктивність двигуна в космосі. «Чесно кажучи, це набагато краще, ніж ми очікували».

He noted, що ці випробування були скоординовані з D-Orbit, оскільки система DARK була розміщеною корисним навантаженням на кораблі ION, а не частиною власної рушійної системи цього космічного корабля. According to him, дві компанії добре співпрацювали під час випробувальної кампанії.

«Ми пишаємося тим, що розмістили модуль DARK компанії Arkadia Space на борту нашого супутникового носія ION», – заявив Маттео Андреас Лоренцоні, віцепрезидент з комерційної стратегії D-Orbit. «З самого початку співпраця з командою Arkadia була справжнім задоволенням, і кожен крок нашої співпраці був корисним». Гарсія сказав, що Arkadia планує продовжувати випробування рушійної системи протягом одного року, залежно від стану двигуна та залишку палива, щоб виміряти довгострокову роботу системи.

Це випробування є важливою віхою як для Arkadia, так і для розробки так званих «зелених» рушійних систем, які використовують нетоксичні палива як альтернативу гідразину. Він сказав, що компанія продемонструвала переваги зелених рушійних установок, включаючи простішу та менш дорогу заправку під час передстартової підготовки, готуючи корабель ION до запуску в рамках місії SpaceX Transporter-13 з космічної бази Ванденберг.

«У Ванденберзі ми продемонстрували, що можемо різко знизити вартість операцій», – сказав він. «Для нас це вже було успішним досягненням». Гарсія сказав, що легше керування є ключовим аргументом для розробників супутників, особливо тих, хто хоче брати участь у спільних запусках SpaceX. According to him, SpaceX обмежила кількість разів, коли її клієнти можуть запускати супутники з гідразином через додаткові витрати. «Кілька клієнтів у США сказали нам, що їм потрібно перейти на екологічні технології, інакше вони не зможуть брати участь у кожному запуску SpaceX».

«Аркадія» також спостерігає інтерес до своїх систем руху на основі перекису водню з боку розробників ракет-носіїв та капсул повернення, in particular, у лютому було укладено угоду про постачання двигунів системи керування реакцією для багаторазової ракети-носія MaiaSpace, яка розробляється. He noted, що ці клієнти не турбуються про термін служби двигунів, оскільки вони використовуються в коротких місіях.

«Ми вважаємо, що з даними, які ми маємо», – сказав він про випробування двигуна на орбіті, – «у нас не повинно виникнути проблем із підписанням контрактів з першими клієнтами».

Source: https://spacenews.com/arkadia-space-tests-its-first-hydrogen-peroxide-thruster-in-orbit/