Firefly Aerospace планує запуски ракет з Японії для азіатського ринку

Firefly Aerospace вивчає варіант запуску своєї ракети Alpha з Японії, оскільки американський виробник ракет розширює свої послуги з запуску супутників по всьому світу, повідомила в понеділок японська компанія, що експлуатує космодром на півночі країни Хоккайдо.

Цей план може зробити Японію другим морським пусковим майданчиком – і першим в Азії – для Firefly, техаського конкурента лідера ринку Ілона Маска SpaceX, який дебютував на Nasdaq на початку цього місяця та готується до запуску Alpha у Швеції. Компанія Space Cotan, оператор космопорту Хоккайдо, розташованого приблизно за 820 км на північний схід від Токіо, заявила, що вона та Firefly підписали попередню угоду про вивчення можливості запуску звідти ракети малої потужності Alpha.

Запуск Альфи з Японії «дозволить нам обслуговувати більшу супутникову індустрію в Азії та підвищить стійкість союзників США завдяки перевіреній орбітальній ракеті-носія», – заявив Адам Оукс, віцепрезидент Firefly з питань запусків, опублікований на веб-сайті Space Cotan. За словами речника Space Cotan Рьота Іто, буде проведено техніко-економічне обґрунтування й оцінку регуляторних перешкод, часових рамок та інвестицій стартового майданчика Альфи на Хоккайдо.

Цей план вимагатиме укладення угоди про гарантії використання космічних технологій (TSA) між Вашингтоном і Токіо, яка дозволить американські запуски ракет у Японії, додав Іто. Уряди минулого року розпочали переговори, але не досягли угоди. Підписана в червні угода про смугу руху між США та Швецією розчистила шлях для запусків Firefly з Арктики.

Чотири з шести польотів Firefly Alpha з 2021 року закінчилися невдачею, останній з яких був у квітні. Хоча національне космічне агентство Японії запускає ракети вже десятиліттями, приватні ракети перебувають на початковому етапі, і більшість японських операторів супутників покладаються на іноземні варіанти, такі як Falcon 9 від SpaceX або Electron від Rocket Lab.

Раніше американська компанія Virgin Orbit планувала використовувати аеропорт Оїта на південному заході Японії для запусків, але цей план було скасовано після банкрутства фірми у 2023 році. Компанія Sierra Space з Колорадо має поточний план посадки свого космічного літака на Оїту після 2027 року. Тайванська фірма TiSpace минулого місяця здійснила на Хоккайдо те, що могло б стати першим іноземним запуском, але суборбітальний політ провалився протягом хвилини.

Уряд Японії планує здійснювати 30 запусків японських ракет на рік до початку 2030-х років та субсидує вітчизняні підприємства, такі як Space One та Interstellar Technologies, що підтримується Toyota.

Джерело: https://www.japantimes.co.jp