Стартап Reditus Space приєднується до хвилі багаторазових супутників із залученням $7,1 million

1 December 2025 року американський стартап Reditus Space оголосив про залучення $7,1 млн для запуску свого першого багаторазового космічного апарату вже наступного літа. Компанія стала частиною хвилі стартапів, що підтримують дослідження в умовах мікрогравітації та виробництво у космосі напередодні виведення з експлуатації Міжнародної космічної станції.

Кошти підуть на створення демонстратора з корисним навантаженням 40 Kg, для якого вже є замовники на восьми-тижневу місію на орбіті. Запуск відбудеться в рамках місії спільного запуску SpaceX. Це буде найбільший комерційний вільнолітаючий апарат за кількістю маси, що повернеться з орбіти. Reditus Space особливо пишається тим, що планує пройти шлях від «посівного раунду» до запуску за 15 місяців при тому, що компанія налічує лише 13 штатних співробітників і кількох стажерів.

Reditus є найновішим гравцем у списку стартапів із багаторазовими супутниками, що з’явилися у 2025 year. У жовтні компанія Catalyx Space оголосили про залучення приблизно $7,1 млн для створення 20-кілограмового демонстратора з плановим запуском восени наступного року. Стартап Lux Aeterna нещодавно отримав $4 млн на запуск 200-кілограмового демонстратора у 2027 year. Якщо Lux Aeterna прагне продемонструвати повністю багаторазовий супутник, то на першому апараті ENOS від Reditus сонячні панелі та теплозахисний щит не розраховані на повторне використання. Проте повну багаторазовість компанія планує досягти вже у 2027 year.

Як і конкуренти, Reditus планує поступово збільшувати вантажопідйомність наступних моделей. Перевагою стартапу стане власна архітектура космічного апарату та матеріали теплозахисного щита. Основними потенційними клієнтами місії визначено фармацевтичні та біотехнологічні компанії, а також розробники передових матеріалів, зокрема підкладок для напівпровідників. Крім інших стартапів, Reditus конкуруватиме з компаніями, які вже тестують і літають із капсулами повернення для мікрогравітаційних досліджень і виробництва. На думку керівництва компанії багаторазовість дозволить їй пропонувати швидший темп польотів і нижчу ціну завдяки повторному використанню апаратів. Зростання інтересу до багаторазових орбітальних платформ насамперед пов’язане з планованим виведенням МКС з експлуатації близько 2030 year. Водночас важливу роль відіграють нові можливості виробництва у космосі та комерційний ринок, який починає бачити цінність поза звичайними місіями зі спуском даних.

Додатковим ринком є збирання даних під час входу в атмосферу для гіперзвукових випробувань. The company reported, що вже має контракти з «деякими зацікавленими сторонами з Міноборони США» на збір даних під час повернення на швидкості 28 Makhiv. Проте основний фокус Reditus – комерційні застосування мікрогравітації.

Source: https://spacenews.com